ja mam jakiś wariacki silnik.... bo u mnie nie ma żadnej reguły na opisywanie przez Was zjawisko :szeroki_usmiech ops: :lol:
Piszczy przy kręceniu kierownicą
Zwiń
X
-
Piszczy przy kręceniu kierownicą
Jako, że jestem nowy na forum chciałbym na wstępie się przywitać.
Witam,
Jestem użytkownikiem Skody Octavia 2003 r. hatchback, z silnikiem 1,9 TDI 130 km. jestem bardzo zadowolony z samochodu, jednak od kilku dni doskwiera mi pewien problem. Otóż przy skęcie kierowicy w prawo bądź lewo strasznie cos piszczy w okolicach kierownicy. Nie jestem specem zatem opiszę swój problem w sposób bardzo prosty.
- Na zimnym silniku wszystko jest OK, nie piszczy, przynajmniej ja nie słyszę, lub piszczy bardzo cicho.
- Po dłużeszej jeździe, gdy silnik się zagrzeje i temp. dojdzie do 90 zaczynają się piski przy skręcie w prawo i lewo, nie chcę wprowadzać w błąd, ale zdaje mi się, że wraz z wydłużaniem się jazdy piski nasilają się.
- Dla mnie to pisk jakby guma o gume, ale mogę się mylić, na początku jakby twarda z czasem bardziej mieka.
- Podczas jazdy nie szarpie, nie skacze ani nic z tych rzeczy.
- Nie wiem czy to złudne odczucie, ale gdy piski się nasilają, kierownica ciężej chodzi.
Na początku myslałem że brak oleju w pompie, więc dolałem troche i mam teraz niewiele ponad max na podziałce. Pod maską korek zielony, płyn zielony.
Nie wiem czy to pompa już wysiada, czy wystarczy naciągnąć/kupić nowy pasek? Narazie postanowilem spuscić cały olej, przeczyscić pompe i nalać nowy i zobaczyć czy pomoże. Piszę ten temat, bo może ktos ma jakies propozycje co sprawdzić, na co zwrócić uwagę jak już auto bedzie nad kanałem? A może ktos już miał taki problem i poprostu za przyczynę problemu?
Bardzo dziękuję za wszelkie rady i sugestie.
-
-
Kiedy robiłeś rozrząd? :roll: może siada wspomaganie :| :?:ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
http://www.bunkry.pl/pl/index.html
a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207
Komentarz
-
-
Diasek, 1. zmien silnik na ASZ w opisie , nie masz BTB.
jedź do dobrego mechanika, niech posłucha uważnie. Ja miałem podobne objawy w superbie kiedyś i myślałem że to pompa wspomagania pada..nawet płyn dolałem (a w sumie było ok). Piszczało przy skręcaniu. Co się okazało? łożyska w alternatorze padały...Więc albo pompa wspomagania albo alternator obstawiam. Lepsze to drugie - tańsza naprawa.
Komentarz
-
-
Mając na myśli rozrząd to jest pasek + pompa wody + napinacze ect może też być łożysko na alternatorze jak sugeruje kolega sew1981 wyżejILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
http://www.bunkry.pl/pl/index.html
a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207
Komentarz
-
-
Nie ma co pisać.. tylko jechać do kumatego speca i tyle. Piszczeć mogą elementy w układzie kierowniczym, rolka alternatora pompa może siadać i trzeba pokonać opory już swoimi siłami i wiele innych.
Zagrzej auto tak jak piszesz, jedź do dobrego mechanika i niech posłucha co tam piszczy.VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
Jeżeli post okazał się pomocny kliknij
Komentarz
-
Komentarz